Allkontor Gävle, Borlänge, Mora

Bytet till Premium ERP blev ett lyft

Sedan 2020 använder Alllkontor i Dalarna Premium ERP & affärssystem för sin verksamhet.
Allkontor startade redan 1981 och är idag representerade med kontor och serviceverkstäder i Gävle, Bollnäs, Borlänge och Mora. Med Premium hanteras installation och service av kontorsutrustning, dvs allt från IT, skrivare och kopiatorer till konferensutrustning. Man säljer även möbler, posthantering samt övrig kontorsmateriel. Kort och gott allt du behöver för kontoret. Allt detta sker i ett och samma system, Premium.

 

Bakgrund

- Eftersom flera i vår bransch hade gått över till Premium fick upp ögonen för detta system och en dialog inleddes, berättar Lars Olsson, VD
Tidigare använde vi ett system som hette WinServ men när vår verksamhet växte över flera orter behövde vi få in allt i ett och samma system. Faktum var att Premium var ett av få system som klarade hela kravlistan på ett nytt verksamhetssystem.

Premium skötte hela uppstarten där dom importerade all vår historik från en SQL databas till Premium.
Under hela implementationen kunde vi vara med och testa systemet med vår data. Detta kunde vi göra även även innan den skarpa driftsättningen. Det gjorde att vi kunde säkerställa att allt faktiskt fungerade innan vi gick i drift.

Hela implementationen tog tre månader från projektstart till att vi var helt igång.
- Jag måste berömma gänget på Square Moon för en mycket smidig övergång med både nytt Ekonomisystem i form arv Fortnox samt införandet av Premium.
Premium skiljer sig radikalt jämfört med det vi var vana vid tidigare till det bättre. Nu är det betydligt enklare att hålla koll på allt som sker och inte missa det som är viktigt. För oss är det viktigt med närhet och engagemang och det visade gänget bakom Premium med all tydlighet.

 

Nyhet

25 August 2022