Project Description

Westers är ett av Stockholms ledande eventföretag, med eget högklassigt cateringkök och egna lokaler för fest, konferens och evenemang.

På Westers nöjer man sig inte med att ”bara” laga högklassig mat: mat och dryck ska dukas upp, serveras och plockas undan; det behövs entrévärdar, garderobiärer, barpersonal, möblemang, blommor och dekor, ljussättning, teknik och tekniker, DJ:s och underhållare – och kunniga projektledare och arbetsledare som håller ihop hela evenemanget. Westers är kort och gott en komplett leverantör för små och stora arrangemang i Stockholm med omnejd. Westers omsätter ca 80 MSEK med 50 anställda.

Om systemet

Westers nya affärssystem är ett av Premiums senaste leveranser med en långt driven affärsprocess.
Westers letade efter ett system som integrerade CRM- och säljprocessen med det som skall göras i “Catering fabriken” av mat, personal, dekor, dryck, bud mm. Denna typ av system har varit svårt att hitta på marknaden.
Westers nya affärssystem innehåller
– CRM & Säljstöd
– Order och offertsystem
– Artikelsystem & Lager
– Inköpsfunktion
– Plock & Köksordrar
– Budplanerare
– Fakturering och reskontra
Det som också skiljer sig i denna typ av affärssystem är att allt som säljs är indelat i leveransblock. Eftersom det är av högsta vikt att alla delar i ett arrangemang kommer i rätt tid måste alla orderrader vara styrda av klockan.
Systemet är en anpassning av Premiums Affärssystem. Utvecklingen skedde under våren 2018 och tog tre månader från projektstart till första leverans.