För mer info och kostnadsfri demonstration

Ring Jan Book på 070-891 91 71

Kunderna gillar våra nya detaljerade specifikationer på vad vi kommer att producera i fabriken för deras räkning.

Mikael Kwarnmark, VD, Cogra Pro AB

Premium Affärssystem funktioner

Urval av hundratals funktioner i affärssystemet

Här nedan har vi listat ett urval av de hundratals funktioner som finns från start i Premium affärssystem. Härifrån kan systemet anpassas vidare till just dina förutsättningar.

Klicka på flikarna nedan för att läsa mer:


– Kategorisering av företag och personer.
– Milestones på prospekt, för att mäta säljaktivitet.(1:a kontakt, presentation klar, offert mm.)
– Möjlighet till att mäta speciella insatser av säljarna.
– Värdera sannolikhet för affär och potentiellt värde av affär.
– VBM, (Viktad bedömningsmodell). Värdera dina kunder, partnerers, prospekt och leverantörer mm på ett rationellt sätt.
– Länkar till upplysningssidor, webbsidor och karta på företag.
– Indelning av A, B och C kunder med automatik och manuellt.
– Se försäljningsstatistik per kund. Omsättning per vecka, kvartal, år.
– Starta samtal direkt i CRM med SIP Softphone.
– Konkurrentbevakning.
– Definiera egna mallar för brev, möten, protokoll som kan användas vid korrespondens.
– Lagra dokument direkt i databasen på företag, personer, projekt, order, händelser och avtal.
– Skapa ”Att göra” listor kopplade till företag, personer, avtal mm.
– Beställ automatiska påminnelser på dina ”Att göra” som ligger framåt i tiden.
– Spara kommentarer på företag, personer och projekt med koll på vem som lagt in vad.
– Posthistorik. Håll koll på vem som ändrat datan i systemet.
– Behörighetssystem. Endast systemadministratören kan ändra grundinställningar.
– Spara de delar av systemet som du ofta jobbar med som genväg på din startmeny.
– Skicka en eller flera kontakter på person till din adressbok i dator eller telefon som ett vCard.
– Systemet mäter automatiskt användarnas aktiviteter i systemet.
– Möjlighet till kundträffar, marknadsevent mm via PHP kopplad webbportal där kunder kan anmäla sig.


– Produkttexter på Svenska och Engelska, Fler språk kan läggas till
– Koppla bilder och annan data till produktkatalog och webbshop
– Hantera stafflade priser
– Skapa strukturartiklar, sammansatta artiklar som i sin tur består av flera artiklar
– skriv ut prislistor.
– Hantera Försäljningspris och ÅF pris i flera valutor.
– Hantera produkts momssats samt inköps och försäljningskonton.
– Hantera försäljningspriser i flera valutor
– Valutahantering. Lås till en viss valuta och kurs.
– Koppla leverantör och leverantörens uppgifter om artikel.
– Hantera ev EAN kod, tullstatnr, ursprungsland mm
– Hantera vikt, ev mått, förpackningstyp mm
– Lagerhantering (antal i lager, på order, under inköp, tillgängligt antal )
– Lagerplats
– Inventering
– Automatisk kalkyl av lagervärde
– Se försäljningsstatistik per artikel. Omsättning i antal och belopp 3 senaste åren.
– Visa orderrader, lagertransaktioner försäljning och inköp. Hur mycket har vi sålt och till vem.
– Visa varor med lågt lagersaldo och starta inköp
– Lagra minsta antal inköp

– Försäljning till privatpersoner såväl som företag
– Möjlighet till separat postadress, leveransadress och fakturaadress
– Hantera kreditspärrar, betaldagar, generell rabatt
– Separat offert och Orderregister. Möjligt att konvertera offert till order
– Möjlighet att duplicera order
– Ordrar, leveranser och fakturor följer ett logiskt statusflöde så att det är lätt att följa vad som hänt
– Direkt på offert- eller orderrad går det att se prissättningar från tidigare affärer. Gäller även inköp
– Hantera offert och order av strukturartiklar. Dessa kan i valfritt steg splittas up i sina ingående artiklar.
– Hantera försäljningspris, återförsäljarpris och avtalspris. (Avtalspris knyts till företag)
– Direkt på på offert- eller orderrad går det satt se om det finns staplade priser eller avtalspriser
– Kunna backa status när det blir fel och kontrolllogik så att fel undviks proaktivt
– Hantera momssatser och försäljningskonton
– Hantera lagernivåer och varna vid låga saldon
– Orderhuvud med godsmärke, Ordernr kund, Leveransvillkor, Leveranssätt mm
– Varna vid förfallna fakturor, visa utestående belopp på kund och varna för kreditstopp
– Internationell försäljning i SEK eller annan valuta
– Proforma faktura
– Utskrifter via papper,  PDF eller mejl
– Alla utskrifter på svenska eller engelska
– Möjlighet till koppling av avancerad priskalkylering

– Möjligt att söka vad som kan leverera nu
– Plocklistor, Skapa löpande plocklistor på det som återstår
– Delleveranser
– Systemet kontrollerar automatisk att alla orderrader innehåller obligatorisk data innan leverans.
– Separat leveransregister som lagrar ev speditörsinfo, batchnr/ serienr eller annat
-Varna om kreditgräns överskriden eller om obetalda fakturor finns.
– Utskrifter via papper, PDF eller mejl
– Korrekta fakturautskrifter enl skatteverket.
Möjlighet till OCR-rutin för fakturor
– Krediteringsrutin
– Låsning av order och faktura efter fullgjord leverans och fakturering

– Direktinköp eller inköp mot lager
– Inköp med koppling till låga lagernivåer eller eget val
– Inköpsrapporter i period för prognostisering av inköp
– Inleveransrutin
– Serienummerhantering / Batchhantering

Kombinationen av Fortnox bokföring och Premium affärssystem ger dig full frihet i affärsprocessen fram till att fakturan är skickad. Därefter tar Fortnox automatiskt över och ger dig en marknadsledande ekonomihantering.

– Full integration med FortNox bokföring och fakturering
– Full frihet av fakturans utformning i Premium affärssystem
– Hantering av ränteskulder på sent betalda fakturor
– Orderstopp och flaggning av kunder med överstigen kreditgräns.
– Automatisk matchning av Fakturor med OCR nummer eller fakturanr.
– Betalning med kassarabatt
– Intrastatrapport
– Leverantörsfakturor med möjlighet till attestsystem i Fortnox.
– Leverantörsreskontra med bokning av leverantörsskulder i Fortnox.

Företag, personer och projekt kan hanteras mobilt
– Ring kontakter från iphone direkt i systemet
– Mejla kontakter direkt från Iphone eller Ipad
– Lägg in tidrapporter via mobil
– Lägg in ordrar via mobil
– Fotografera och lägg in leverantörsfakturor via mobil
– Fotografera och lägg in övriga kvitton och underlag via mobil
– Lägg in till åtgärdslista via mobil

Kontakta oss

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar kring vårt affärssystem och CRM-system. Vi hjälper dig gärna!

Våra tjänster & produkter får dig att arbeta smartare

Vi har många års erfarenhet av systemutveckling och vi erbjuder även fler tjänster och produkter.